U sklopu obilježavanja 8 ožujka Međunarodnog dana žena Udruga S.O.S. telefon i Županijsko Povjerenstvo za ravnopravnost spolova organizirali su okrugli stol pod nazivom“Odgajamo li ravnopravne djevojčice i dječake“. Facilitatorica okruglog stola bila je Desa Kolesarić a izlagale su Gordana Sobol, predsjednica saborskog odbora za ravnopravnost spolova na temu „Načela ravnopravnosti spolova u …
U sklopu obilježavanja 8 ožujka Međunarodnog dana žena Udruga S.O.S. telefon i Županijsko Povjerenstvo za ravnopravnost spolova organizirali su okrugli stol pod nazivom“Odgajamo li ravnopravne djevojčice i dječake“.
Facilitatorica okruglog stola bila je Desa Kolesarić a izlagale su Gordana Sobol, predsjednica saborskog odbora za ravnopravnost spolova na temu „Načela ravnopravnosti spolova u obrazovanju“ i Gordana Lukač Koritnik, pravobraniteljica za ravnopravnost spolova RH na temu „Udžbenici iz rodne perspektive“.
U radu okruglog stola istaknuta je važnost sustavnog rada na uspostavi ravnopravnosti spolova u svim segmentima društva ,a posebice u dijelu odgoja i obrazovanja.Rad na uspostavi rodne ravnopravnosti ujedno je i rad na uspostavi tolerancije u društvu.Pozitivni pomaci postoje i možemo reći da imamo ista prava ali ne i mogućnosti, što znači da zakoni i propisi postoje ali njihova primjena i prihvaćanje nisu na zadovoljavajućoj razini.
U radu okruglog stola sudjelovali su predstavnici odgojno-obrazovnih ustanova s područja županije, kao i predstavnici jedinica lokalne samouprave.
Kroz raspravu se došlo do zaključaka:
-Učinjeni su značajni pomaci što se tiče ravnopravnosti spolova u sustavu obrazovanja (ističe
se rodna karakteristika zanimanja)
– Vidljiva je rodna neravnopravnost, naročito u izboru zanimanja. Dječaci se još uvijek
odlučuju za tipično „muška“ zanimanja dok se djevojčice odlučuju za tipično „ženska“
zanimanja.
– Potrebno je sustavno educirati djelatnike u odgojno-obrazovnim ustanovama kako još
uspješnije promicali načela ravnopravnosti spolova koristeći postojeće udžbenike.
– U vrtićima i osnovnim školama raditi na uspostavi načela rodne ravnopravnosti..
– Poticati načela ravnopravnosti spolova kroz visokoškolsko obrazovanje za osobe koje se školuju za zanimanja nastavnik/ica, profesor/ica, odgajatelj/ica kako bi oni ta načela nastavili promicati u svom daljnjem radu u odgojno-obrazovnom sustavu.
no images were found